11Ma nägin maast üles tulevat teist metsalist, sel oli kaks sarve otsekui tallel ning ta rääkis nagu lohe.
12Ta tegi kõik esimese metsalise meelevallaga tema ees ning ta tegi, et ilmamaa ja need, kes seal elavad, kummardaksid esimest metsalist, kelle surmahaav oli paranenud.
13Ja ta tegi suuri tunnustähti, nõnda et ta lasi ka tule taevast maa peale maha tulla inimeste silme ees,
14ning ta eksitas ilmamaa elanikke tunnustähtedega, mis talle oli antud teha metsalise ees, käskides ilmamaa elanikke teha kuju metsalisele, kellel oli mõõgahaav ning kes oli tõusnud ellu.
15Talle anti meelevald anda vaimu metsalise kujule, et ka metsalise kuju räägiks ja teeks, et tapetaks igaüks, kes ei kummarda metsalise kuju.
16Ja ta tegi, et kõik - pisikesed ja suured, rikkad ja vaesed, vabad ja orjad - võtaksid endale märgi oma paremale käele või oma otsaette,
17ning et keegi muu ei tohiks osta ega müüa kui vaid see, kellel on märk, kas metsalise nimi või tema nime arv.
18Siin olgu tarkust! Kellel on mõistust, see arvutagu välja metsalise arv, sest see on inimese arv, ja tema arv on kuussada kuuskümmend kuus.
-Ilm 13:11-17
Metsalise märgi kohta liigub erinevaid teooriaid. Räägitakse, et iga triipkood sisaldab peidetult arvu 666. Eksisteerib veel teooria, et naha alla pandav mikrokiip on see metsalise märk. Et see pannakse paremale käele või selle puudumisel otsaette. On selge, et metsalise märgi puhul on tegemist millegagi, mille inimesed võtavad endale vabatahtlikult, tunnistamaks solidaarsust metsalisega, ja et ilma selle märgita ei saa osta ega müüa. Seetõttu tunduvad tõesti loogilised triipkood ja mikrokiip, sest need on otseselt kaubitsemisega seotud. Aga vaatame Johannese ilmutuse 20. peatükki:
20Ja metsaline võeti vangi ning koos temaga valeprohvet, kes tema ees oli teinud tunnustähti, millega ta eksitas neid, kes olid võtnud endale metsalise märgi ja kummardanud tema kuju. Nad mõlemad visati elusalt tulejärve, mis põleb väävlis.
21Teised tapeti mõõgaga, mis välkus selle suust, kes istus hobuse seljas. Ja kõigi lindude kõhud said täis nende lihast.
Metsalise märgi võtmisega koos mainitakse ka tema kuju kummardamist. See viitab millelegi religioossele. Salm 21 ütleb , et inimesed, kes selle märgi võtavad, hukkuvad.
Triipkood ei ole otsaees ega käe peal. On räägitud, et inimestele endile tätoveeritakse triipkood kuid nii tätooveeringut kui kiipi on võimalik inimesele panna tema tahte vastaselt. Samas otsustab just selle märgi võtmine lõpuks selle, kes pääseb ja kes mitte. Kas on loogiline, et Jumal laseks sellisel asja inimese hinge üle otsustada?
Vaatame nüüd, mida Piibel veel nimetab märgiks või mis on otsaees või käe peal:
1Ja need on käsud, määrused ja seadlused, mida Issand, teie Jumal, käskis teile õpetada täitmiseks maal, kuhu te lähete, et seda pärida,
2selleks, et sa kardaksid Issandat, oma Jumalat, pidades kõiki tema määrusi ja käske, mis mina sulle andsin, sina ja su poeg ja su pojapoeg, kogu oma eluaja ja et su päevi pikendataks.
3Nüüd siis kuule, Iisrael, ja täida seda hoolsasti, et su käsi hästi käiks ja et teid saaks väga palju, nagu Issand, su vanemate Jumal, on sulle lubanud maal, mis piima ja mett voolab.
8Seo need märgiks oma käe peale ja olgu need naastuks su silmade vahel!
-5Ms 6:1-3,8 - Käsud olgu naastuks silmade vahel ja seotud märgiks käele.
12Ja Issand rääkis Moosesega, öeldes:
13"Ja sina räägi Iisraeli lastega ning ütle: Te peate kindlasti pidama mu hingamispäevi, sest see on tähiseks minu ja teie vahel, teadmiseks põlvest põlve, et mina olen Issand, kes teid pühitseb.
14Pidage siis hingamispäeva, sest see on teile püha; kes seda rikub, seda karistatagu surmaga; sest kes siis iganes tööd teeb, selle hing kaotatagu oma rahva seast!
15Kuus päeva tehtagu tööd, aga seitsmendal päeval on täielik hingamispäev, Issanda püha; kes iganes hingamispäeval tööd teeb, seda karistatagu surmaga!
-2Ms 31:12-15 - Hingamispäev on tähis ehk märk.
11Ma andsin neile oma määrused ja õpetasin neid tundma oma seadusi, mida inimene peab täitma, et ta nende varal võiks elada.
12Ja ma andsin neile ka oma hingamispäevad kui leppemärgi minu ja nende vahel, et nad teaksid, et mina olen Issand, kes neid pühitseb.
-Hs 20:11-12 - Hingamispäev on leppemärk.
10Sest see leping, mille ma teen Iisraeli kojaga pärast neid päevi, ütleb Issand, on niisugune: ma annan oma seadused nende mõistusesse ja kirjutan need nende südamesse ja ma olen neile Jumalaks ja nemad saavad mulle rahvaks.
-Hb 8:10 - Seadused on mõistuses ehk meeles pidamiseks.
3Ja midagi äraneetut ei ole enam. Jumala ja Talle troon on seal ning ta sulased teenivad teda
4ning näevad tema palet ning tema nimi on nende otsaesisel.
-Ilm 22:3-4 - Neil, kes teenivad Jumalat, on tema nimi otsaees.
Kas sellest ei selgu mitte, et, et metsalise märki otsaees kandma tähendab Jumala käske mitte pidama. Kahes kohas on öeldud, et just hingamispäev on leppemärk. Piibli järgi on hingamispäev laupäev. Selle muutis (koos kümne käsu muutmisega) ära katoliku kirik. Järgnevaks mõned tsitaadid:
“Sunday is our mark or authority...the church is above the Bible, and this transference of Sabbath observance is proof of that fact.”
— Catholic Record of London, Ontario, September 1, 1923.
“Of course the Catholic Church claims that the change (Saturday Sabbath to Sunday) was her act...And the act is a mark of her ecclesiastical authority in religious things.”
— H.F. Thomas, Chancellor of Cardinal Gibbons.
“The Sunday...is purely a creation of the Catholic Church.”
— American Catholic Quarterly Review, January 1883.
“Sunday...is the law of the Catholic Church alone...”
— American Sentinel (Catholic), June 1893.
“Sunday is a Catholic institution and its claim to observance can be defended only on Catholic principles...From beginning to end of Scripture there is not a single passage that warrants the transfer of weekly public worship from the last day of the week to the first.”
— Catholic Press, Sydney, Australia, August 1900
Katoliku kirik ise nimetab hingamispäeva muutmist laupäevalt pühapäevale samuti märgiks. Autoriteedi märgiks. Märgiks sellest, et nemad on üle Jumala Sõnast.
6Ja ta avas oma suu Jumala teotamiseks, et teotada tema nime ja tema telki - neid, kes viibivad taevas.
-Ilm 13:6
Hiljuti ilmus selline artikkel:
Euroopas algas võitlus töövabade pühapäevade nimel
Kümned organisatsioonid ja Euroopa Parlamendi saadikud kutsusid sel nädalal üles tagama ELi kodanikele õigust saada pühapäev tööst vabaks.
«Töövaba pühapäeva kaitse on ülimalt oluline töötajate tervise jaoks, töö ja pereelu lepitamiseks ning ka kodanikuühiskonna toimimiseks tervikuna,» oli kirjas enam kui 70 organisatsiooni, nende hulgas kodanikuühendused, ametiühingud ja kirikud, üleskutses. Selle kohaselt ei välista töövabad pühapäevad samas erandeid, mida on tarvis hädavajalike teenuste osutamiseks, vahendasid välisagentuurid.
Organisatsioonid kutsusid kõiki Euroopa Liidu kodanikke andma allkirja töövabade pühapäevade kehtestamiseks lähiajal käivitatava kodanikualgatuse toetuseks. Algatus vajab miljoni ELi kodaniku allkirja, et Euroopa Komisjon hakkaks selles osutatud probleemiga tegelema.
Töövabade pühapäevade kehtestamise algatamist soovivad komisjonilt ka kolmandik Euroopa Parlamendi saadikuid, kes on allkirjastanud vastavasisulise palve.
Uuringud on tõestanud, et töötaja tervisele ja sotsiaalelule on hea, kui neil on vaba päev koos teiste inimestega, mitte lihtsalt suvalisel nädalapäeval.
Paljude üleskutse toetajate põhiargument on aga seotud religiooniga. Kristluse kohaselt ei ole pühapäev mõeldud töötegemiseks. «Riik ja ühiskond peavad tagama inimestele võimaluse praktiseerida oma usku,» rõhutas paremtsentristlik Euroopa Parlamendi saadik Saksamaalt Elmar Brok.
Üleskutse tuli sobival ajal, sest Euroopa Komisjon kavatseb lähiajal ELi tööaja reeglid üle vaadata. Kolmapäeval palus komisjon töötajate ja tööandjate esindajaid edastada järgneva kuue nädala jooksul oma seisukohad selles küsimuses. Samas ligi aasta tagasi jooksid katsed tööaja alaseid õigusakte üle vaadata juba ummikusse, sest liikmesriikide esindajad ja Euroopa Parlamendi saadikud ei jõudnud kokkuleppele.
18Siin olgu tarkust! Kellel on mõistust, see arvutagu välja metsalise arv, sest see on inimese arv, ja tema arv on kuussada kuuskümmend kuus. -Ilm 13:18
Üks paljudest teooriatest: Paavstlus on endale võtnud nime VICARIUS FILII DEI. Vanasti kirjutati U asemel V ehk VICARIVS FILII DEI. Osadel tähtedel on numbrilised väärtused:
V=5
I=1
C=100
A
R
I=1
V=5
S
F
I=1
L=50
I=1
I=1
D=500
E
I=1
Teeb kokku 666. Siin on põhjalikum artikkel sellel teemal.
Märkusena olgu öeldud, et selle teooriaga on aga see probleem, et 666 annavad kokku paljud nimed.
Piibli ennustusi lahkab veel Mati Ploompuu raamat "Jutustus kahest linnast".